viernes, 27 de noviembre de 2009

MAPA SONORO


Cuelgo parte del programa MAPA SONORO 1, entre otras cosas, porque la entrevista la hacen en el Patio Maravillas y yo estuve 15 días y me pareció un lugar muy bonito, muy activo y, a punto de cerrar. En realidad quería destacar el MAPA SONORO 3: "A través de la mirada subjetiva de un personaje recorremos España al encuentro de artistas de la escena musical de nuestro país. Este personaje nos irá narrando a través de su voz sus pensamientos y reflexiones. Esta semana conoceremos al Sr. Chinarro, Bill Bragg, Nueva Vulcano, Albert Pla y Juan de Pablos." (¡Gran Juan de Pablos!)

PARA VER EL MAPA SONORO 3 CLICA AQUÍ

miércoles, 25 de noviembre de 2009

DEAR WARREN

cruz Ellis
carrusel del tiempo en plano fijo
foto de Adriano en On the end of the road festival. So what?
Ellis, una mezcla de Philip Garrel y Robert de Niro, admira a su amante

Increible video que me pasó Jordi. Parece que los músicos estén siempre en el mismo compás, aguantando, marcando la caballería. Detrás de la guitarra. Detrás de las baterías. Detrás del teclado. Nick se desgañita, Warren se retuerce sobre su violín, el coro griego blanco-y-negro empuña sus cánticos en una letra lynchiana.

Algún día me convertiré en el violín de Sir Warren Ellis y la carne se hará madera como si se hiciera carne, y haré sonar todos los acordes y desacuerdos de mi vida en las manos del gran mendigo. Habrá un tiempo en el que esconderse bajo la barba de Warren Ellis, bajo sus harapos de príncipe retirado, bajo sus dedos punteantes. Si algún Dios fuera Luthier, me habría gustado que me hubiera entregado a las manos de Warren Ellis, aunque en el video de Fifteen Feet of Pure White Snow parezca un cowboy de una medianoche de las Vegas. Como decía Barthes, algunas fotos te hacen viajar, otras no. La espalda de Warren Ellis lo ha hecho. Y hay algo de diferente en el deseo de ser hombre al deseo de ser instrumento, aunque en ambos casos se trate de eso: VIBRAR.

12 diciembre_50 AÑOS DE MOTOWN RECORDS

Clica el cartel para ver la programación!

Dia: dissabte 12 de desembre del 2009
Lloc: Cinema Truffaut (Portal Nou, 7) i Els Jardins de la Mercè (Pujada de la Mercè, 10)
Hora: 20.00h-22.30h/ 24.00-3.00h
Organitza: Cinema Truffaut-Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, Ajuntament de Girona
Patrocina: Els Jardins de la Mercè, La Cocollona, El Cercle
Entrada: 3€ (per la pel·lícula), GRATUÏT per la sessió de DJ’s
Recomanem sopar als Jardins de la Mercè, on tindrà lloc la 2ª part de l’acte

Fa cinquanta anys de la creació del segell discogràfic nordamericà especialitzat en música negra Motown Records, el segell que va donar a conèixer grups com els Jackson Five o The Suppremes i artistes com Stevie Wonder o Marvin Gaye, entre molts d’altres. El Cinema Truffaut, des del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, vol celebrar-ho amb una completa sessió on podrem veure la pel·lícula Talk to me (2007), sobre l’exconvicte i locutor de ràdio “Petey” Greene Jr, ens endinsarem en el tema en una xerrada amb Juan Pérez Aznar, i gaudirem de la música de l’època amb els DJ’s Dulce Jones i el Doctor Joan.

TALK TO ME, 2007, 118’, USA, Kasi Lemmons

A mitjans dels anys seixanta, a Washington D. C., la vibrant música soul i una situació social explosiva, es van combinar creant un efecte únic i poderós. Va ser el lloc i el moment de “Petey” Greene Jr., reformat exconvicte reconvertit en un inigualable locutor de ràdio que, amb l’ajuda de la seva irresistible nòvia Vernell Watson, commocionarà a tota una nació. Gràcies a Dewey Hughes, director de programes de la WOL-AM, Petey podrà superar els seus problemes inicials a la cadena i convertir-se ràpidament en una icona de la ràdio, superant en popularitat als seus companys disc-jockeys Nighthawk i Zuñí Jim. Però els àcids comentaris socials de Petey aviat posaràn en conflictes legals al propietari de la emissora, E. G. Sonderling, ja que a través de les locucions de Petey, del seu humor i vitalitat, els oients podien percebre la força d’un home que els parlava sobre els conflictes racials com pocs ho van arribar a fer. Aquesta és la trama de Talk to me, pel·lícula dirigida per Kasi Lemmons y protagonitzada eor Don Cheadle, Chiwetel Ejiofor, Taraji P. Henson, Cedric The Entertainer, Martin Sheen i Mike Epps.

DOCTOR JOAN

Sota el pseudònim de Doctor Joan, també conegut com a DJ Blues Connection, s’amaga en Juan Pérez Aznar, melòman empedreït especialitzat en música negra (blues, classic r&b, soul, funk, jazz...) que punxa puntualment a clubs o festes privades i anualment al Festival Internacional Blues a Roses (2004-2008)´al Barbecue & Blues del Festival de Blues de Cerdanyola (2005-2008) o al Black Music Festival (2008-2009).
A banda de la seva activitat com a disc-jockey o baterista de blues/r&b i soul, Juan Pérez Aznar ha traduït La Gran Enciclopedia del Blues publicada per Robin Book/Ma Non Troppo; ha participat i dirigit cicles de conferències i audicions comentades; ha estat director i locutor del programa de radio Blues Connection durant més de cinc anys; col·laborador de diferents festivals internacionals; coordinador de la revista de la Societat del Blues de Barcelona; col·laborador de diverses publicacions musicals.

DULCE JONES

Desprès d’un llarg període a la ràdio, aquest amant i col·leccionista de R&B, Soul i Early Funk, des de fa més de 15 anys, comença a punxar esporàdicament al "Barbara Ann" de Barcelona i des aleshores manté una activitat creixent punxant a llocs diversos, alguns de gran reconeixement, com ara el “Boiler” de Barcelona, “SMART” i “Cool Club” de Madrid, el "1st Mod Weekend" de Brussel·les (Bèlgica), el "UpBeat! Club" de South On Sea (UK), “Beat Goes On”, Milan, Sevilla, Perpignan... Actualment co-dirigeix el "Same Old Beat club", l’únic esdeveniment d’aquestes característiques a terres gironines, que te lloc a la discoteca Blau de Girona amb caràcter aproximadament mensual.

+ info www.cinematruffaut.com

5 desembre_MINIPUT (15a Mostra de TV de Qualitat) al CCCB


CHICAGO 10, una de les peces que es projectarà al MINIPUT

Aviat tindrà lloc la 15a edició del MINIPUT (Mostra de TV de Qualitat), la televisió més innovadora que se celebrarà el dissabte 5 de desembre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona de 9.00 a 22.30h. L’entrada és gratuïta, però recordeu que per assistir al MINIPUT 2009 és recomanable que empleneu la butlleta que trobareu adjunta a l’entrada de la pàgina web www.upf.edu/miniput i que la feu arribar a l’adreça següent: Secretaria de Comunicació Audiovisual. Secretaria de Comunicació Audiovisual, Universitat Pompeu Fabra, C/ Roc Boronat 138, 08018, Barcelona. També podeu fer-la arribar a través del correu electrònic miniput@upf.edu. També trobareu informació extra a miniput.blogspot.com.

Tots els programes es projectaran en Vídeo (Betacam SP)

Projeccions:

9.00 Presentació a càrrec de Paco Escribano
9.15 How mad are you (Anglaterra, 59’, 2008,TV specific)
Presenta: Paco Escribano
11.00 Pausa-Cafè (servei gratuït cafeteria)
11.30 Chicago 10 (Estats Units, 120’, 2008, documental, docu-drama animat)
Presenta: Jordi Balló
Convidat: Brett Morgan (director) –videoconferència-
14.00 Nothing to lose (Holanda, 90’, 2008, ficció-drama)
Presenta Paco Escribano
Sessions (tarda)
15.30 Zero Complaints (Corea, 50’, 2008, TV específic-magazín)
Presenta: Fúlvia Nicolàs
16.00 Can’t get out of my head (Noruega, 29’, 2008, documental, infotainment)
Presenten Fúlvia Nicolàs i Joan Pavia
Convidat: Ingar Kristiansen (productor)
17.00 Unseen (Rússia, 28’, 2008, documental)
Presenta Víctor Carrrera
17.45 Gaza/Sderot- Life in Spite of Everything (França, 2008, docu-web)
Presenta: Miquel Garcia
18.20 Frankie (Irlanda, 12’, 2007, Ficció-drama)
Presenta Tània Balló
Amb la presència de representants de la ficció televisiva actual
18.50 Crystal world (Rússia, 26’, 2008, documental)
Presenta: Josetxo Cerdan
19.20 The verdict (Finlàndia, 28’, 2008, TV-específic)
Presenta: Ingrid Guardiola
20.00 My blood is red like yours (Israel, 52’, 2008, docu-drama i documental)
Presenta: Víctor Carrera
Convidat: Chaim Yavin
21.15 Liverpool Nativity (Anglaterra, 60’, 2007, TV-específic)
Presenta i despedeix Paco Escribano
22.15 Copa final

El MINIPUT està organitzat conjuntament per la Universitat Pompeu Fabra, el Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Unitat de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Oberta de Catalunya, Televisió de Catalunya, Televisió Espanyola a Catalunya, l’ESCAC, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Lleida i la Xarxa de Televisions de Catalunya. Enguany comptem amb la col·laboració de l’ambaixada d’Israel i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Reenvieu-ho a aquells que creieu que poden estar interessats en assistir-hi! Moltes gràcies per la vostra atenció i col·laboració.

27Nov_RADIOMENSIÓ A LA CAPELLA



Aquest divendres inaugurem part d'exposició. RADIOMENSIÓ torna a veure's a través d'Idensitat. Aquest cop l'escenari serà La Capella de Barcelona. Us adjunto informació del projecte on s'emmarca l'exposició. A continuació.

Abans, però, recordar que RADIOMENSIÓ (radiomensio.wordpress.com) és un projecte en letàrgia que formava part d'un concurs IDENSITAT-EL PRAT del qual va quedar finalista i va formar part d'una exposició a El Prat. D'aquests tres n'havia de guanyar un però al final han declarat el concurs "DESERT"...

aquí va la info d'això de La Capella:

ID BARRI

Creativitat social, acció col·lectiva i pràctiques artístiques

iD Barri és un projecte vinculat a iD#5 que explora la idea de barri des de la perspectiva urbana i a través de la relació entre art, creativitat social i transformació de l’entorn. Consisteix en tres parts interrelacionades: seminari, taller i exposició (“Dispositu itinerant”). Es desenvoluparà a Calaf i Barcelona, la qual cosa permetrà treballar el tema del barri des del context de ciutats petites i mitjanes en àrees rurals i en relació amb la metròpolis.
iD Barri parteix de la idea que l'art pot ser un factor d’innovació en els processos de transformació de la ciutat, ja que és capaç de fer emergir la creativitat social latent i desplegarla a través d’accions col·lectives. Aquesta afirmació pot ser fàcilment plantejada com a pregunta, alhora que introdueix qüestions que s’hauran de respondre, contrastar o amplificar en el context del seminari i els tallers vinculats. Com es relaciona l’art amb els processos de transformació urbana i social? Quin paper i quina funció tenen els processos de participació? Com es pot activar la creativitat social en un entorn determinat? Com es poden desplegar processos creatius que a mitjà i llarg termini incideixin en un entorn local? Com pot la gent formar part d’àmbits d’acció col·lectiva a través de processos creatius? La transformació de la ciutat, està oberta a projectes? Quina relació hi ha entre polítiques culturals i planificació territorial? Quines són les conseqüències que han d’assumir els contextos locals per formar part del discurs cultural global?

El programa del SEMINARI està molt bé, podeu accedir a ell clicant AQUÍ.

lunes, 23 de noviembre de 2009

OJOS

"He envejecido dentro de tus ojos; eras la dulzura y el exterminio." Antonio Gamoneda

"
Y delante del trono había como un mar de vidrio semejante al cristal; y junto al trono, y alrededor del trono, cuatro seres vivientes llenos de ojos delante y detrás." Apocalipsis
"
I dreamed I dwelled in a homeless place
Where I was lost alone
Folk looked right through me into space
And passed with eyes of stone", Allen Ginsberg

"si una tarda
un surt cansat de fer feina i plou,
i plou la tristesa i plou tant que els cecs
s'arrufen sota els portals dins la seva ceguesa,
com pot un aguantar els ulls de les nines
boges, els ulls de les nines lletges!
La letargia, la tarda, la pluja, la pena,
l'esfondrament general,
el neguen tant a un, que un s'aferra,
a on sigui, a una cançoneta grisa i d'amor,
brufada d'esperit." Miquel Bauçà

"els ulls, les mans, com en ruïna, parlen
d’imperis destruïts per sempre més." Joan Vinyoli
"tapant-me els ulls, tapant-me el crit amb les ales,
i m’estarrufo collinflat i danso,
tot i saber que em guaiten els ulls del caçador." Joan Vinyoli
"Una equilibrista enana se echa al hombro una bolsa de huesos y avanza por el alambre con los
ojos cerrados." A. Pizarnik

AYER

Collage de imágenes de Madrid (a la espera de colgar el relato). Son fotografías que hice con el móvil. Algunas son de una instalación de Malpelo, las otras de la habitación del hostal.
CLICA encima de la imagen para verla.

Ayer, mientras tendía la ropa, la mitad de una aguja me salió disparada contra el ojo. Ridículo: me disparé sin querer con el arma más idiota. Ahora me cuesta mantenerlo abierto, encendido, la luz le hiere. La luz a veces hiere. Un ojo llora mientras el otro lo atiende; uno está completamente rojo, oscuro, como un viejo leproso que se esconde de sus fisuras, reacciona a los fotones, a las corrientes aéreas, se encoge en su inevitable existencia; el otro, Apolíneo, se hiergue para compensar el desfase ocular. Esto es demasiado ridículo, incluso para mí. Siempre me han interesado las muertes absurdas, hasta que uno es víctima de la idea de que podría ser uno mismo quién muriera así: una aguja salió disparada y le hundió el ojo. Lamentable. Ahora mismo soy quien llora y quien me consola. Muchas veces me he sentido como si fuera dos a la vez.

domingo, 22 de noviembre de 2009

ARTE_UNA LISTA





ENCUENTROS DE PAMPLONA
Exposición en el MNCARS, otoño-invierno 2009

• Financia: Grupo Huarte
• Organiza: Artistas (Luis de Pablo –director de Alea-)
• Revista “Nueva Forma”
• Oteiza, “Tú eres Pedro”, “Pieza de luz para aplicar en la pared”
• Chillida, “Espacios sonoros”
• Pablo Palazuelo, Iris III
• Nestor Basterretxea, “Operación H”
• Juan Daniel Fullaondo, Maqueta del techo del despacho de un promotor immobiliario.
• Chillida, “Hierro de temblor”
• Jorge Oteiza, “Formas lentas”
• Manuel Millares, “De este paraíso”
• Grupo Alea: priemr laboratorio de música electrónic en este país + difusión con conciertos
• Robert Llimós, “Quatre pals”
• Lugam, “Sonido por luz” (obra interactiva)
• Pío Guerendiain, “Acción pú´bilca de Carlos Ginzburg. Denotación de una ciudad”
• Revista “Chroniques de l’Art Vivant n. 32”
• José Antonio Sistiaga, documental “Encuentros 72 Pamplona”
• Muestra de Arte Vasco actual.
• Nacho Criado, Sobresaturación. Cúpulas neumáticas + Paz Muro + Puente + homenaje a Rothko + rampas + espacio desierto (arenas, ventiladores)
• José Luiz Alexanco, Estructuras tubulares de isidoro Valcárcel Medina en el Paseo de Sarasate.
Valcárcel, “A continuación”, sonido para 12 días
• Franck Ancel, Música de Luc Ferrari i Elisabet Chojnacka “Vladimir Maiakovski Remx”
• “Espector de Espectadores del Equipo Crónica”
• Pío Guerendiain
• John Cage, Lejaren Hiller, HPSCHD
• Juan Navarro Baldeweg, “Espejo sonoro”, “Interior II” (piezas de luz, equilibrio, magnetismo y tiempo)
• Iván Cardoso, “H.Q.”, película
• Juan Hidalgo, “Lanas”
• Antoni Abad, Jordi Benito, Robert Llimós, Antoni Muntadas. Intervenciones Documenta 5
• Antoni Muntadas, “Actions”, “Polución audiovisual” (en las cúpulas neumáticas)
• Guy Debord, “Negación y consumo en la cultura”
• Horacio Quiroga, “Surfist smoke”
• John Ashbery, “Europa”
• Stefan Bretch “The art of Robert Wilson” (text)
• Gerard Malanga, “Nine poems for Cesar Vallejo” (text)
• Leandro Katz, “Column IV: Punto / Altamira”, “Columna del Mundo XII”. Sección “Cúpulas Neumáticas de J. M. Prada Poole que también hizo “Instant City”, “Estructuras alveolares”, “Heliotrón”, “Jonás”.
• Denis Oppenheim, Video
• Jordi Benito
• J. M. Mestres Quadreny, “partitura para aronada”
• “poema públic” de Gómez de Liaño
• Kathakali Theatre de Kerala
• Gonzalo Suárez, “Maqueta de antesala al infierno”
• Música: Eduardo Polenio, Horacio Vaggione, “Alea. Música Electrónica Libre”
• Francesc Torres, “Trazando una diagonal”, “Proyecto Prisma”, “Cubo perforado por un triángulo prototipo para una edición limitada”.
• Julio Plaza, “Espacio Ambiguo
• Cavier Franquesa, “Reconstrucción en 3D de Posibilidad de angulación visual”
• Jordi Pablo (objetos poéticos y surreales)
• TVE (La 2). Programa “Galería”, edición monográfica de los Encuentros de Pamplona
• Poesía visual y fotnética: Lily Greenham, Jiri Kolar, Hans Clavin, Michelle Perfetti, Gianni Bertini, Mayer Hansjörg, Hammen Deman.
• Libros: “An anthology of concrete poetry”, Emmett Williams; “Concret poetry”, Mary Ellen Solt; “Postscriptum”, Jean-François Bory, Ignacio Gómez de Liaño.
• Videos: Javier Aguirre, Mauricio Kagel (“Ludwig Van”), Antoni Padrós (“Pim Pam Pum Revolución”), Martial Raysse (“Le grand départ”), Rafael Ruiz, Homenaje a Tarzán”), Gonzalo Suárez (“Ditirambo”, “El extraño caso del Dr. Fausto”)
• Inclusión de la exposición “Formas Computables”. 1966: creación del Centro de Cálculo. 1971: exposición “Generación automática de formas plásticas y sonoras”.
• John Cage: “Sixty-two mesostics re Merce Cunningham”
• “Flamencología”, una película sobre Diego el del Gastor
• José Luiz Alexanco, Luis de Pablo, “La soledad interrumpida”

THE LIMITS OF CONTROL



"Comme je descendais des Fleuves impassibles, 
Je ne me sentis plus guidé par les haleurs", Arthur Rimbaud
per veure la crítica de la Imma, clicar AQUÍ 

encara la passem al Truffaut. 
no us la perdeu!