lunes, 18 de marzo de 2013

FACULTAT DE LLETRES_UdG_Vídeo Promocional 2013



Em van dir que coordinés la producció i realització d'un espot promocional de la Facultat de Lletres de la UdG on dono classes (a Comunicació Cultural).

Em van dir que féssim alguna cosa una mica especial, amb més imaginació que diners, això sí.

Vam fer un concurs de propostes entre els alumnes. Pocs s'hi van presentar. Va guanyar l'Oriol. Ell havia de ser el director i responsable del guió.

L'Oriol va dir que volia fer una ficció. Va presentar un guió made in Gironawood amb una força metafòrica (molt pròpia de l'imaginari de l'Oriol) que només molts diners podien materialitzar.

La Isa Campo i l'Isaki Lacuesta (també professor de la casa) van revisar el guió. Van adequar-lo a les possibilitats econòmiques i de rodatge.

Va començar el rodatge. A estones. Entre classe i classe. Algun dia l'Oriol anava amb l'Isaki, d'altres dies amb els companys, però sobretot ho feia sol.

El material va arribar a la sala de muntatge amb alguns problemes tècnics, però tota limitació acaba comportat un avantatge segur. Per arreglar-ho (donat que no teníem més temps), vam decidir canviar tot el guió: suprimir la part de ficció i deixar la bateria d'entrevistes, però agilitzat amb música jazz i imatges d'arxiu (que no necessàriament són referencials respecte el que anuncien els entrevistats però que il·lustren docu-ficcionalment el seu discurs). Mantindríem, això sí, la part de ficció de l'enquesta de la noia per poder nominar els diferents graus de la Facultat de Lletres i mantindríem, això sí, el gag del polític (un dels moments preferits de l'Oriol).  Vam deixar l'optimisme i el sentit de l'humor, envers l'amargor que apunta arreu. Enlloc de ser un espot tradicional, el resultat és un mig-mig: mig ens ho passem bé (i en això l'Oriol és més hàbil que jo), mig oferim el producte (amb una estructura productiva més aviat casolana).

Del tot casolana. Tot casolà. I així s'empassa, passa millor.